300+ kanaler i Nordic Screens og 1000+ kanaler i Nordic OPEN

TIMEOUT GRUPPEBILDE JANUAR 2016

Nordic Screens fortsetter den raske veksten som Norges ledende YouTube-nettverk.  Antall kanaler med mer enn 10 000 abonnenter har nå passert 50.  Totalt har nettverket over 1300 kanaler, og samlet daglig trafikk er på 1,3 millioner videovisninger.

Bildet viser en gruppe unge kvinnelige youtubere som ble fløyet inn til Oslo i januar 2016.  De driver kanalen TIMEOUT  sammen, og har hver for seg spennende YouTube-kanaler, men har også fellesprosjektet der alle regelmessig legger inn sine videoer.

– Det er mange dystre overskrifter om  mediaindustrien om dagen.  Da er det i alle fall hyggelig at det er noen lyspunkter også.  Se hvordan de unge  talentene stormer frem med sine egne kanalprosjekter på YouTube og Instagram, sier kanalansvarlig  Ivar Steen-Johnsen i Nordic Screens.

Skjermbilde 2016-01-20 kl. 15.31.00

Det nye salgsteamet i Nordic Screens er nå på plass og i full gang.  Fra venstre Kenneth Gran (bakgrunn fra event og TV),  Sturla E.Haukebø  (omfattende erfaring fra prosjektarbeid og salg, og en personlig racer i bygging av raske datamaskiner),  kommersiell direktør Per Øivind Skard (tidligere sjefredaktør og adm.dir i mediehuset Tek)  og Elin Hjelpdahl  (15 års efaring med unge kvinner som målgruppe).