Ivars hjørne

9
Dec

Valgdeltakelsen blant unge gikk opp: “Ta valget”-aksjonen ser ut til å hatt god effekt

Målet med “Ta Valget”-aksjonen  var å øke valgdeltakelsen. 35 unge stjerner la ut en mengde video og poster på sosiale medier.  De fikk partiledne til å tegne sine toppsaker.  De var på Arendalsuka.  De la ut humor og hyggelige oppfordringer.  De la ut rap.  De traff unge målgrupper med kirurgisk presisjon og leverte 1,8 millioner videovisninger. I går kom SSB

Read more

17
Nov

Nytt liveshow på Facebook og YouTube: Hva skjer Norge?

– Det som er da, er at jeg skal ha live talkshow! Arman Surizehi (25),  humorfenomenet fra Lillehammer, tar Facebook-siden til nye høyder. Han tuller med mennesker og med alvorlige temaer.  Folk liker og deler og kommenterer. På kort tid har han fått 25 000 følgere. Arman legger ut reportasjer, sketsjer og direktesendinger. – Lørdag må du se, sier Arman.  Klokken 1745

Read more

8
Nov

Nå kommer Giving Tuesday til Norge YouTubere med ny stor hjelpeaksjon

Du har sikkert hørt om Black Friday med alle de gode tilbudene? Nå kommer Giving Tuesday som handler om å gi! 63 norske influencere skal de neste tre ukene rette fokus på 11 gode saker med mer enn 100 videoer på sine kanaler på Instagram og Facebook.  Tilsammen har de enormt gjennomslag i gruppene under 30 år. På selve Giving

Read more

26
Oct

Utrolig effekt av “bumper” på 6 sekunder!

YouTube har lansert annonseformatet “bumper ad” på seks sekunder.  Facebook har forsket på det og sier at seks sekunder gir best effekt.  I USA lanserer TV-kanalen Fox Sports seks sekunders reklame på lineærkanalen.  Holder det med seks sekunder for deg? Ingen gråter når 30-sekunders annonseformatet forsvinner fra YouTube om et par måneder. Vi er lei av å bli tvunget til

Read more

23
Oct

Er du den relasjonsbyggende selgeren vi leter etter?

Medielandskapet endres og de tradisjonelle kanalene blir utfordret av sosiale medier og YouTube. Synes du at det er spennende med disse endringene som nå skjer?  Fryder du deg over mulighetene i den nye mediehverdagen? Da bør du fortsette å lese! På vegne av Nordic Screens søker vi nå en Key Account Manager som får ansvaret for å forvalte vår raskt

Read more

21
Sep

1,7 millioner videovisninger på “Ta Valget”

35 kjente fjes fra YouTube og andre sosiale medier var før valget med på prosjektet “Ta Valget”. Nordic Screens fikk støtte fra Valgdirektoratet til å poste videoer hver dag i fem uker før valgdagen.  Målet var få unge til å bruke stemmeretten.  Sjekk videoene her! – Vi har levert.  Det har blitt humor, musikkvideoer, direktesendinger, vlogger og reportasjer fra Arendal, Utsira, Lofoten og

Read more

21
Sep

“Barnas Valg” ble en stor suksess: 60 000 barn stemte!

Redd Barnas store demokratisatsing “Barnas Valg” ble en stor suksess!  Og søylene viser at hadde barna bestemt i Norge, så ville det blitt regjeringsskifte! Mer enn 60 000 barn fra 5. til 10. klasse gikk inn på reddbarna.no og stemte rett før det ordentlige Stortingsvalget. I forkant hadde de lært om valg, stemmerett, Storting og Regjering, partiene og partiprogrammene. Programleder i 10 halvtimes TV-programmer på nett var

Read more

21
Sep

33 barn mot to elitespillere i ekte DRØMMEKAMP

Eurosport og Discovery har i flere måneder lett over hele landet etter gutter og jenter mellom 8 og 12 år som virkelig fortjener en stor opplevelse!   Nå er alt klappet og klart for DRØMMEKAMPEN.  33 barn skal spille mot to eliteseriespillere! Alle barna er blitt nominert og plukket ut fordi de virkelig fortjener det!  Se de rørende videoene her!  Mange av videoene

Read more