Ivars hjørne

21
Sep

1,7 millioner videovisninger på “Ta Valget”

35 kjente fjes fra YouTube og andre sosiale medier var før valget med på prosjektet “Ta Valget”. Nordic Screens fikk støtte fra Valgdirektoratet til å poste videoer hver dag i fem uker før valgdagen.  Målet var få unge til å bruke stemmeretten.  Sjekk videoene her! – Vi har levert.  Det har blitt humor, musikkvideoer, direktesendinger, vlogger og reportasjer fra Arendal, Utsira, Lofoten og

Read more

21
Sep

“Barnas Valg” ble en stor suksess: 60 000 barn stemte!

Redd Barnas store demokratisatsing “Barnas Valg” ble en stor suksess!  Og søylene viser at hadde barna bestemt i Norge, så ville det blitt regjeringsskifte! Mer enn 60 000 barn fra 5. til 10. klasse gikk inn på reddbarna.no og stemte rett før det ordentlige Stortingsvalget. I forkant hadde de lært om valg, stemmerett, Storting og Regjering, partiene og partiprogrammene. Programleder i 10 halvtimes TV-programmer på nett var

Read more

21
Sep

33 barn mot to elitespillere i ekte DRØMMEKAMP

Eurosport og Discovery har i flere måneder lett over hele landet etter gutter og jenter mellom 8 og 12 år som virkelig fortjener en stor opplevelse!   Nå er alt klappet og klart for DRØMMEKAMPEN.  33 barn skal spille mot to eliteseriespillere! Alle barna er blitt nominert og plukket ut fordi de virkelig fortjener det!  Se de rørende videoene her!  Mange av videoene

Read more

7
Sep

Martin Garfalk (39) er ansatt som ny kommersiell direktør i Nordic Screens

Garfalk kommer fra Startsiden der han har jobbet med salg og kommersiell produktutvikling i over 10 år, de siste 3 årene som salgsdirektør. Blant annet har Garfalk vært med i utviklingen av nye områder som innsiktsbasert salg, programmatisk og content marketing.  – Det er spennede å komme til Nordic Screens, som jeg ser på som neste generasjon medieselskap, sier Garfalk.

Read more

6
Sep

100-doblet Redd Barnas netttrafikk

Redd Barnas satsing ”Barnas Valg” hundredobler organisasjonens netttrafikk. Fra drøyt 1000 visninger om dagen har nå Redd Barna i valguken 145 000 visninger.  Så langt har over 20 000  barn mellom 5. og 10. klasse avlagt stemme, og målet er å få så mange som mulig til å stemme innen torsdag 7.september  klokken 18.00.  Barnas valgresultat legges frem fredag denne

Read more

29
Aug

Mediestøtten bommer på de unge

Bare 35 000 av de 751 000 seerne på NRKs partilederdebatt fra Arendal var under 30 år og dermed første-, andre, eller tredjegangs velgere ved et Stortingsvalg.  79,1 prosent av seerne var over 50 år, eller 591 000 seere for å være helt nøyaktig. Eldrebølgen har skylt inn over norsk politisk debatt. Medievanene er endret. Den demokratiske og kommunikasjonsmessige utfordringen

Read more

6
Jul

Nordic OPEN legges ned, mer satsing på Screens og PRO

Nordic Screens gjør endringer for å styrke satsingen på de større kanalene og talentene. Samtidig har YouTube endret reglene for små kanaler, og det fører til at rekrutterlngsnettverket Nordic OPEN legges ned fra 1.januar 2018. NORDIC SCREENS PRO: De største og kommersielt mest spennende kanalene samlet i et brand safe-miljø. Kanalene er vant til å jobbe med merkevarer og leverer

Read more

21
Jun

Nå skal barna i Norge få stemme!

Redd Barna gir denne høsten norske barn muligheten til å stemme.  Det skal skje på Redd Barna sine nettsider og det skal skje i forkant av selve Stortingsvalget som er 11.september 2017. “De politiske partiene har sagt ja til å være klare og tydelige”, sier Stian Barsnes-Simonsen med et smil.  Det er hans ide at partiene skal lage hvert sitt

Read more