Ivars hjørne

7
Sep

Martin Garfalk (39) er ansatt som ny kommersiell direktør i Nordic Screens

Garfalk kommer fra Startsiden der han har jobbet med salg og kommersiell produktutvikling i over 10 år, de siste 3 årene som salgsdirektør. Blant annet har Garfalk vært med i utviklingen av nye områder som innsiktsbasert salg, programmatisk og content marketing.  – Det er spennede å komme til Nordic Screens, som jeg ser på som neste generasjon medieselskap, sier Garfalk.

Read more

6
Sep

100-doblet Redd Barnas netttrafikk

Redd Barnas satsing ”Barnas Valg” hundredobler organisasjonens netttrafikk. Fra drøyt 1000 visninger om dagen har nå Redd Barna i valguken 145 000 visninger.  Så langt har over 20 000  barn mellom 5. og 10. klasse avlagt stemme, og målet er å få så mange som mulig til å stemme innen torsdag 7.september  klokken 18.00.  Barnas valgresultat legges frem fredag denne

Read more

29
Aug

Mediestøtten bommer på de unge

Bare 35 000 av de 751 000 seerne på NRKs partilederdebatt fra Arendal var under 30 år og dermed første-, andre, eller tredjegangs velgere ved et Stortingsvalg.  79,1 prosent av seerne var over 50 år, eller 591 000 seere for å være helt nøyaktig. Eldrebølgen har skylt inn over norsk politisk debatt. Medievanene er endret. Den demokratiske og kommunikasjonsmessige utfordringen

Read more

6
Jul

Nordic OPEN legges ned, mer satsing på Screens og PRO

Nordic Screens gjør endringer for å styrke satsingen på de større kanalene og talentene. Samtidig har YouTube endret reglene for små kanaler, og det fører til at rekrutterlngsnettverket Nordic OPEN legges ned fra 1.januar 2018. NORDIC SCREENS PRO: De største og kommersielt mest spennende kanalene samlet i et brand safe-miljø. Kanalene er vant til å jobbe med merkevarer og leverer

Read more

21
Jun

Nå skal barna i Norge få stemme!

Redd Barna gir denne høsten norske barn muligheten til å stemme.  Det skal skje på Redd Barna sine nettsider og det skal skje i forkant av selve Stortingsvalget som er 11.september 2017. “De politiske partiene har sagt ja til å være klare og tydelige”, sier Stian Barsnes-Simonsen med et smil.  Det er hans ide at partiene skal lage hvert sitt

Read more

9
Jun

Ny veileder for reklame, produktplassering og spons på YouTube

Norske myndigheter har nå oppdatert reglene for merking av reklame-innhold på YouTube (Medietilsynet), Face, Insta, Snap osv. (Forbrukerombudet) Det er viktig at både influencere, annonsører, mediebyråer og talentnettverk setter deg inn i dette. Hovedregelen er at alt betalt innhold skal merkes så tydelig at seeren overhode ikke er i tvil. Til dere som er selvpubliserere har jeg her forsøkt å oppsummere:

Read more

14
Apr

Med Ellen og Bea til VidCon Europe i Amsterdam

OMG!  Det er Tyler Oakly!  Jeg kan ikke tro det! Vi er med Ellen Aabol (16) og Beatriz Neves  (19)(BeasVerden) til Amsterdam.  For første gang er det VidCon i Europa.  Sjekk VidCon-følelsen her. Festivalen og fenomenet har vokst seg gigantisk i Los Angeles med over 25 000 deltakere i fjor.  Det er åtte år siden Hank og John Green fra Vlogbrothers på

Read more

2
Apr

Herman Dahl (14) kåret til årets youtuber i Gullsnutten

(Oslo, 1.april 2017) Herman Dahl (14) fra Oslo ble lørdag kåret til «Årets youtuber» under Gullsnutten, den årlige feiringen av de største YouTube-stjernene i Norge.   Herman Dahl er spesielt kjent for musikkvideoen «Fjortis» og sin rolle som Aksel i serien « Jenter»  på NRK Super.  Han startet sin kanal på YouTube for ett år siden og har rast opp i 70 000 følgere,

Read more