Justice League

Om Wonder Woman var på mitt lag

Hvordan ville livet med en superhelt på laget vært?

Kunde:

Bakgrunn

I forbindelse med lansering av den nye Justice League filmen som hadde norgespremiere 15. november 2017 gjennomførte Nordic Screens en YouTube-kampanje for å skape engasjement og trekke folk til kinoene.

Løsning

YouTuberne BeasVerden, Kim Køste og Weird Norwegian lagde hver sin video om hvordan livet med en superhelt på laget ville vært. Utkledd som superhelter dukket de også opp i hverandres videoer for å underbygge slagordet til filmen – You can’t save the world alone. Videoene ble krysspromotert på influencernes kanaler for YouTube, Instagram og Snapchat.

Resultater

Totalt fikk kampanjen 187 000 avspillinger og 4 900 engasjement. Sammen med SF Studios fikk influencerne være med på å utvikle det kreative konseptet og Nordic Screens hadde ansvaret for gjennomføringen av kampanjen.

187 000

visninger

4900

engasjement

Drømmekampen

33 barn mot to eliteseriespillere

Les mer
Case image 1643