Nordic OPEN legges ned, mer satsing på Screens og PRO

Nordic Screens gjør endringer for å styrke satsingen på de større kanalene og talentene. Samtidig har YouTube endret reglene for små kanaler, og det fører til at rekrutterlngsnettverket Nordic OPEN legges ned fra 1.januar 2018.

NORDIC SCREENS PRO: De største og kommersielt mest spennende kanalene samlet i et brand safe-miljø. Kanalene er vant til å jobbe med merkevarer og leverer content marketing av høy kvalitet. Talentene i PRO får personlig oppfølging og forplikter seg til satsingen og partnerskapet.

NORDIC SCREENS: I dette nettverket har vi samlet kanaler som har bevist at de har «knekt koden» på YouTube og er på vei oppover. Det er god support, godt community og gode kommersielle betingelser for up and coming kanaler. Kravet for partnerskap er i tillegg til godt innhold på kanalen, minst 10 000 liftetime views og godkjent YouTube Partnerskap.

NORDIC OPEN har til nå vært vår begynnersatsing, der helt nystartede kanaler kan få prøve seg. Dette nettverket legges ned fra 1.januar 2018 fordi YouTube har endret reglene for små kanaler. Nå er det blitt slik at kanaler med mindre enn 10 000 lifetime views ikke kan få status som YouTube partner, noe som igjen er en forutsetning for å være med i et nettverk. Kanaler som står i i Nordic OPEN i dag og som ikke møter minimumskravet, får et halvt år på å kvalifisere seg.

Nordic Screens organiserer videoinfluencere på YouTube, Instagram, Facebook og Snapchat. I tillegg til denne talentvirksomheten har Nordic Screens en enhet for video og TV-produksjon og en enhet for ide- og konsept.