Nordic Screens lanserer nytt rekruttnettverk NORDIC OPEN

nordic open logo

Endelig får små og nye YouTube-kanaler mulighet til å bli med i et profesjonelt nordisk multikanalnettverk!  NORDIC OPEN ble lansert fredag 5.juni 2015 og hadde etter en måned 250 kanaler kanaler ombord.

– Vårt mål er å lære opp de nye talentene på YouTube slik at de kan vokse raskere og komme inn i et miljø som tar deres hobby på alvor, sier kanalansvarlig Ivar Steen-Johnsen i Nordic Screens og NORDIC OPEN.

Det er ingen nedre grense for å bli med i Nordic Open, men nettverket krever at du ønsker å jobbe aktivt for å lage videoer og danne deg en fanbase.  Når kanalene kommer opp i 3000 abonnenter, vil de bli tilbudt “overgang” til Nordic Screens.

– Det er noen paralleller til fotball her.  Vi satser nå på bredden, ikke bare på eliten.  Vår satsing på de store youtuberne og selvpublisererne i Nordic Screens  er i årene fremover avhengig av god rekruttering, sier Steen-Johnsen. 

Nordic Screens ble etablert høsten 2014 av tidligere medarbeidere i TV 2s programavdeling.  10 måneder senere har nettverket nå mer enn 260 kanaler med en samlet trafikk på  over 10 millioner kommersialiserbare videovisninger.