Om oss

Ung kommunikasjon og utradisjonelle virkemidler

Talentnettverk. Kreativt byrå. Produksjonsselskap.

Nordic Screens er alt dette, et moderne mediehus som spesialiserer seg på gruppene under 30 år.

Vi samarbeider med merkevarer, medie- og PR-byråer, organisasjoner og myndigheter som ønsker å kommunisere med dagens unge.

Sentralt i det meste av det vi gjør står video og gode historier, dyktige talenter og distribusjon på YouTube og sosiale medier.

Nordic Screens’ forretningsidé er å skape verdier ved å knytte talenter, innhold og annonsører sammen i en ny medieverden. Nordic Screens ble startet i 2014 av Nils Ketil Andresen, Ivar Steen-Johnsen og Andreas Hatlevik.

Vil du være med på utviklingen?

Raskt internett, smarttelefoner og globale plattformer for selvpublisering har endret medievanene.

Barn og ungdom har forlatt aviser og TV og bruker heller tiden på Youtube, Netflix, Snapchat og Instagram. Tall fra Kantar Media viser at 67 % av norske 10-11-åringene og 77 % av 12-17-åringene er på YouTube hver dag (2018).

Alle vet at disse endringene ikke bare gjelder de unge. Den samme utviklingen er på gang også i de eldre målgruppene. Annonsørene må nå legge nye planer for hvordan de skal nå ut til det unge Norge – de under 30 år.

Det er her Nordic Screens gjennom fire år har bygget erfaring sammen med flere av Norges store merkevarer. Vår modell består av rådgivning, konseptutvikling, videoproduksjon, distribusjon og talenter. Vi lover gode og konkrete resultater.

Samfunnsansvar i en ny medievirkelighet

De fleste er enige om at den største ressursen vi har i samfunnet er de unge hodene. Da burde vi også være opptatt av hva det er som påvirker generasjonen under 30 år.

I vår tid bruker unge mennesker timesvis hver dag på sosiale medier og YouTube. De blir gode i engelsk og de får impulser fra hele verden. Det er vel og bra, men det er lite innhold på norsk.  Vi mener at det er et samfunnsansvar å gjøre noe med det.

Nordic Screens tatt initiativ til flere norskspråklige prosjekter som støtter viktige verdier i det norske samfunnet.

Med Redd Barna gjør vi «Barnas Valg», i 2017 fikk over 60 000 barn lære om demokratiet og de politiske partiene og deretter avlegge stemme.

Med støtte fra Valgdirektoratet engasjerte vi norsk ungdom til å bruke stemmeretten gjennom «Ta Valget», og valgdeltakelsen økte i målgruppen.

Med 11 frivillige organisasjoner og 60 youtubere gjennomførte vi «Giving Tuesday» i 2017.  Noen dager etter kjøpefesten Black Friday ble det unge Norge oppfordret til å gi tid, penger og påvirkning for utvalgte hjertesaker.

La oss utvikle noe bra sammen!

Se våre ansatte