Hanna-Martine tester TIP

Etter fire år med nedgang i søkertallene til vgs. linjen Teknikk og Industriell Produksjon (TIP) ønsket Norsk Industri å prøve noe nytt for å skaffe flere søkere. Nå får influenseren Hanna-Martine Slåttland Baller fra Sarpsborg æren for at en fireårig nedgang i søkningen er snudd. I vinter publiserte Hanna-Martine, i samarbeid med Nordic Screens, en serie på fem episoder hvor hun besøkte TIP-lærlinger rundt om i Norge, spesielt rettet mot landets 15-åringer. Hun har nådd ut med budskapet om at TIP er riktig valg for praktisk anlagte og teknisk interessert ungdom. Resultatet ble 5 prosent økning av søkere og 18 prosent flere jenter som søkte.
Videoene ble publisert på Hanna-Martines YouTube-kanal, samt Norsk Industris Facebook-side. I tillegg ble det brukt Snapchat- og Instagram annonsering.

Motta vårt Nyhetsbrev