STIAN BARSNES-SIMONSEN TIL NORDIC SCREENS

Stian Barsnes-Simonsen (38)  er ansatt som kreativ leder i Nordic Screens, mediehuset og talentnettverket som retter seg mot målgruppene under 30 år.
 
Stian har bakgrunn som programleder, skuespiller, forfatter og konseptutvikler og har de siste årene jobbet som utviklingssjef og kreativ produsent.
 
– TV har en lysende fremtid, men TV er ikke det samme som det var. Det er mye mer. TV er YouTube, sosiale medier og merkevarenes egne plattformer.  Jeg fryder meg over å jobbe i det mest spennende innholdsmiljøet for de under 30, hvor talentene er store, kundene fremoverlente, og mulighetene endeløse! sier Barsnes-Simonsen 
 
Barsnes-Simonsen har en stund vært tilknyttet Nordic Screens og står blant annet bak kommunikasjonsprosjektene «Office X» og «Barnas Valg».  
 
«Office X» er en satsing der ungdom utforsker nærings- og arbeidslivet i Norge for best å kunne planlegge sin egen og vår felles fremtid.  
 
“Barnas Valg” er et samarbeid mellom Redd Barna og Nordic Screens der politikk tilgjengeliggjøres for barn og samtidig synliggjør deres meninger. Prosjektet bestod bl.a. av en egen talkshowserie og førte til at alle Stortingspartiene, som de første i verden, skrev egne barnepartiprogram. Det ble lagt til rette for at alle elever i 5. og 10.klasse kunne gå inn på Redd Barnas nettside og gi sin unike stemme til det partiet de var mest enige med.  Hele 62 000 barn stemte og Norge fikk vite hvordan ladet ville bli styrt – om barna fikk bestemme.  
 
– Vi ser at merkevarene ikke får brukt opp TV-budsjettene sine fordi alt for få ser på tradisjonell TV.  Vår oppfordring er enkel:  Flytt budsjetter til langsiktige innholdssatsinger.  Kom og snakk med oss. 
 
Nordic Screens er et talentnettverk og medieselskap som spesialiserer på kommunikasjonen med målgruppene under 30 år.  I talentstallen har Nordic Screens en rekke kjente youtubere og influencere.

Motta vårt Nyhetsbrev