Elkjøp XBOX Game Pass

Lloyd og Sara tester følgernes favorittspill

Norges ledende gaming-par spiller på X-box og får følgerne til å velge spill.

Kunde: Elkjøp

Bakgrunn

Elkjøp ønsket å nå ut til unge i i aldersgruppen 18 – 24 i desember 2018 med informasjon om abonnementstjenester Microsoft Game Pass Gamepass på Xbox.

Løsning

Norske seere bruker nesten 100 000 timer i måneden på kanalen til Lloyd og Sara. Vanligvis spiller paret Fortnite, men i dette samarbeidet med Elkjøp sto X-box og Game-pass i fokus.

Lloyd og Sara inviterte brukerne til å sjekke ut abonnementstjenester Game Pass og skrive i kommentarfeltet hvilket spill de ønsket at deres idoler skulle teste ut. De fulgte så opp med en egen video der de trakk vinnerne av tre Game Pass og spilte Hello Neighbour, et spill som mange har som en favoritt.

Resultater

Over 1000 kommentarer og nesten 2000 likes på to videoer. Bullseye på hovedmålgruppen med 34 % innenfor 18-34 års gruppen, som forventet 85 prosent menn. En kampanje som skapte engasjement og oppmerksomhet for X Box, for Game Pass og for Elkjøp.

47 491

visninger

2991

engasjement

Barnas Valg

Barnas Valg 2019: Arbeiderpartiet vant, 76 700 barn stemte

Les mer
Case image 2042