IKKE KAST BORT TIDEN DIN
Våren 2021 gjennomførte simpl et samarbeid med leveringstjenesten Helthjem. Helthjem ønsket å presentere sitt produkt og merkevare på en humoristisk måte. Vi kom opp med ideen om å lage korte sketsjer som illustrerer irriterende situasjoner man kan slippe dersom man velger å bruke Helthjem sin tjeneste. Sketsjene spilte på slagordet «Ikke kast bort tiden din». Kampanjen ble seks sketsjer, som ble levert i ulike lengder og formater, og spredt på YouTube, Snapchat, Instagram, Facebook og Twitch. Medvirkende i sketsjene var profilene Espen PA Lervaag, Ahmed Mamow, Gaute Berg Næss, Øyunn Krogh og Hallvard Dyrnes.
Kampanjen ble i etterkant målt av Penetrace på oppdrag fra Helthjem. Resultatene derfra viser at kampanjen har truffet svært godt. Undersøkelsene viser at den er langt over snittet på avsender ID, at budskapet «ikke kast bort tiden din – bruk Helthjem» kommer svært tydelig frem, den oppfattes relevant og morsom, skiller seg fra annen reklame og skaper motivasjon for å finne ut mer om Helthjem.
Kunde:
Helthjem
Dato:
2021
Kategori:
Sketsjer