Piateed får voksenpoeng

På flyttefot med Finn som hjelper

Hvordan skal vi få flere unge til å bruke en større bredde av tilbudet på FINN?

Kunde:

Bakgrunn

FINN ønsket å nå ut til unge i i aldersgruppen 18 – 24 år med nyttige tips og råd om hvordan FINN kan gjøre det enklere når du skal flytte i egen leilighet.

Løsning

Humorstjerne Maria Stavang, bedre kjent som Piateed på Instagram og YouTube, skulle selv kjøpe og flytte inn i sin første bolig. Vi ønsket å dokumentere prosessen på en humoristisk og samtidig nyttig måte for hennes seere. I tillegg ønsket vi å få ut budskapet om at brukt er like bra som nytt, og for miljøet – enda bedre!

Piateed la ut fire videoer på sin YouTube-kanal der hun forteller om kjøpet av leilighet og hvordan hun brukte FINN en rekke ganger i prosessen med å flytte inn. Seerne fikk følge med alt fra på innkjøp av møbler på Torget til gleden av å få bærehjelp via Småjobber, dokumentert i enkel og uhøytidelig vlogstil. Som del av kampanjen postet hun også fire ganger på Instagram.

Resultater

Innholdet ble oppfattet som troverdig og i Marias ånd, samtidig som unge finner relaterbare situasjoner og nyttige tips og triks. Samarbeidet med FINN virker uanstrengt fremfor pushy, noe som matcher målgruppen godt.

606 235

rekkevidde på Instagram

108 000

visninger på YouTube

Barnas valg

62 000 barn til urnene i stor demokrati-satsing

Les mer
Case image 1739