Norsk YouTuber

Ved hjelp av en norsk YouTuber kan din bedrift nå ut til de unge målgruppene på en kreativ måte. Nordic Screens er spesialister på akkurat dette.

Dersom din bedrift jobber med produkter eller tjenester som appellerer mest til voksne målgrupper, kan det være vanskelig å vite hvordan man skal nå ut til de unge målgruppene.

Et eksempel på dette er da vi i Nordic Screens samarbeidet med Valgdirektoratet om å få flere unge til å bruke stemme ved valget. Ved Stortingsvalget i 2013 var det 64,5 prosent av de mellom 18 og 25 som brukte stemmeretten sin.

Valgdirektoratet ønsket å få flere første- og andregangsvelgere til å stemme ved valget i 2017. Dette løste vi ved at 35 norske YouTubere produserte innhold som oppfordret følgerne sine til å benytte seg av stemmeretten sin. 

Treff den unge målgruppen med norske YouTubere

Vi fikk kjente, norske Youtubere som Maria Stavang (Piateed) og Kristiane Aateigen (Snillegucci) til å skape oppmerksomhet rundt valget. Dette er troverdige og populære influensere som de unge lar seg inspirere og engasjere av. 

Videoene de 35 norske YouTuberne produserte, resulterte til sammen i 1,85 millioner organiske visninger. Dette viser at en av de mest effektive måtene å nå ut til de unge på, er gjennom kanaler som YouTube.

Flere undersøkelser har også vist at de unge målgruppene har andre internettvaner enn de eldre. Mens mange godt voksne er svært aktive på Facebook, foretrekker barna deres kanaler som YouTube og Snapchat

Dette kan vi hjelpe deg med

Nordic Screens er et moderne kommunikasjonshus som har spesialisert seg på å nå ut til unge mellom 18 og 34 år, blant annet ved hjelp av norske YouTubere. Vi samarbeider med merkevarer, organisasjoner og myndigheter som ønsker å engasjere unge brukere ved hjelp av norske YouTubere og videoinnhold. 

Nordic Screens består av ansatte som har lang erfaring innenfor mediebransjen. Siden 2014 har vi jobbet med å skape ekte og engasjerende innhold, gjerne ved hjelp av kjente YouTube-profiler.

Dette har gjort at vi har blitt spesialister på å treffe de unge målgruppene. Vi er alltid oppdatert på målgruppens brukervaner, og lager innhold som de vil se mer av. 

Nøkkelen til godt videoinnhold

De siste årene har flere og flere bedrifter fått øynene opp for innholdsmarkedsføring med video. Målet med denne typen innholdsmarkedsføring er ikke nødvendigvis å få potensielle kunder til å kjøpe produktene dine med en gang, men heller å bygge tillit og lojalitet hos kundene. 

Det dukker stadig vekk opp nye sponsede videoer på sosiale medier, men det er enkelte av dem som skiller seg ut i mengden og skaper resultater. Dette er videoene som både informerer, underholder og inspirerer. Videoer som får frem bedriftens budskap på en troverdig måte, og som målgruppen faktisk ønsker å se på. 

For å lage denne typen innhold, er det viktig å samarbeide med influencere som målgruppen har tillit til. 

Hvorfor fungerer influencer marketing?

Å få kjente profiler og influencere til å fremme produkter eller tjenester blir stadig vekk mer populært, og ifølge Influencer Marketing Hub, forventes det at inntektene fra denne formen for markedsføring vil øke med 13,8 milliarder dollar på verdensbasis i 2021.

Blant bedriftene som allerede har prøvd influencer marketing, svarer hele 90% at de mener at dette er en effektiv form for markedsføring.

Det er mange grunner til at bruk av influencere i markedsføring kan gi gode resultater. Én av grunnene er at forbrukere ofte stoler mer på en venn eller en person de ser opp til enn en bedrift.

Influencere henvender seg ofte til følgerne sine som om de var venner, og gjennom videoer eller tekst kan de forklare hvorfor de liker et produkt, hvordan man bruker det og lignende.

Hvis man allerede har kjøpt et produkt som en influencer har anbefalt og som man har blitt fornøyd med, føler man seg trygg på at influencerens anbefalinger er til å stole på.

Samarbeid med våre influencere

Nordic Screens samarbeider og driver management for en rekke kjente norske YouTubere og influencere. Våre influencere har alle sine egne nisjeområder som de er spesielt gode på, men felles for dem alle er at de er grundige, troverdige og inspirerende i alt de gjør. 

Hvis du ønsker synlighet på vår YouTube-kanal, så ta kontakt med oss i dag. Vi tilbyr produktplassering, logosynlighet og reklamebrudd presentert av profilene. Se alle de norske YouTuberne vi samarbeider med her.

Våre egne YouTube-kanaler

Vi har også våre egne YouTube-kanaler der du kan se hva slags videoer vi produserer: undervisningskanalen «Nordic Family» som er rettet mot barn og unge, og underholdningskanalen «Simpl» som har målgruppe 18-34 år.

Nordic Family er en positiv og lærerik kanal for hele familien. Her kan barna se på serier som handler om hvordan man lager enkle matretter, hvordan hverdagen i forskjellige yrker er, eller underholdende episoder om forskjellige mattemysterier.

På underholdningskanalen Simpl kan de unge la seg underholde av kjente profiler som Hasse Hope, Mikkel Niva og Martha Leivestad. Spesielt populær er serien «Parodiduellen» hvor Hasse Hope inviterer kjente gjester til å parodiere både norske og utenlandske kjendiser.

Hvis du ønsker synlighet på en av våre YouTube-kanaler, så ta kontakt med oss i dag. Vi tilbyr produktplassering, logosynlighet og reklamebrudd presentert av profilene.

Få frem ditt budskap med Nordic Screens

Trenger din bedrift hjelp med å produsere og spre innhold som engasjerer? Nordic Screens har bred erfaring med å gjennomføre helhetlige kommunikasjonsstrategier. 

Vi kan hjelpe din bedrift med å oppnå deres ønskede resultat – enten det er å skaffe flere medlemmer til en organisasjon, å informere målgruppen om en tjeneste eller å skape engasjement ved hjelp av en norsk YouTuber.

Vi tilbyr alt innen rådgivning, talenter, ideer og innholdsproduksjon. Dersom du ønsker å samarbeide med oss eller har spørsmål om våre tjenester, så kontakt oss i dag. Vi hjelper deg gjerne!

Ønsker du å vite hvordan vi kan hjelpe deg? Send oss gjerne en melding!

Vi tilbyr følgende tjenester:

  • Content Marketing
  • Digital læring
  • Innholdsproduksjon
  • Videoproduksjon
  • Konseptutvikling
  • Youtube-produksjon