Sanni og Køste får talentansvaret
Den tidligere youtuberen Maria Sanni (20) fra Notodden er ansatt som talentsjef i Nordic Screens. For tre år siden postet hun selv sminkevideoer, nå blir hun «talentmamma».
Samtidig er YouTuber og innholdsprodusent Kim Køste (28) fra Nittedal ansatt som kreativ talent manager. Køste er selv aktiv YouTuber på egen kanal i tillegg til jobben han har i Nordic Screens. Nå får han ansvaret for å hjelpe talentene med utviklingen av nytt innhold – gjerne i samarbeid med merkevarer.
Imponert
– Maria og Kim har imponert meg lenge. De kjenner den nye medieverden ut og inn og er selv en del av den. Vi gleder oss til å se hva kan få til både kreativt og kommersielt i tiden fremover, sier daglig leder Nils Ketil Andresen i Nordic Screens.
Til tross for sin unge alder er både Sanni og Køste erfarne både som selvpublisister og som rådgivere overfor kunder og overfor talenter.
Influenser marketing
-Video i markedsføringen og influenser marketing er noe av det mest spennende som skjer om dagen. Vi gleder oss til å komme skikkelig i gang sier Sanni og Køste.
– Vi vil oppfordre unge voksne der ute som føler de har noe å komme med på de sosiale flatene og si at vi alltid er på utkikk etter nye og fremadstormende talenter. Vårt mål er å bygge Norges beste gjeng med selvpublisister som treffer de under 30. Det gjelder også merkevarer som er nysgjerrige på den nye utviklingen og som kanskje trenger hjelp til å forstå hvordan de skal komme ordentlig i gang fra start.
Maria Sanni overtar stillingen som talentsjef fra mai når Marte Bruset Lunde går til det prisvinnende byrået Hausmann.
Video og gode historier
Nordic Screens er et moderne mediehus som jobber med talent management, videoproduksjon og konseptutvikling. Vi spesialiserer oss på kommunikasjon mot de under 30 år.
Sentralt i det meste av det Nordic Screens gjør står video og gode historier, dyktige talenter og distribusjon på YouTube og sosiale medier. Vår forretningsidé er å skape verdier ved å knytte talenter, innhold og annonsører sammen i en ny medieverden.